
Heippa, taalla mennaan Pekingissa. Saavuimme launataina iltapaivalla. Taalla Kiinan maalla ei paase lukemaan blogeja, voimme vain paivittaa tata, hallitus jyraa:D No mutta kaikista porukan negatiivisista odotuksista on kuoriutunut tahan mennessa mainio maa! Ihmiset ovat olleet aivan tosi herttaisia. Meilla muuttuu matkasuunnitelma silla tavalla, etta hyppaamme Guilinin junaan keskiviikkona ja hautaamme terrakotta armeijan Xianissa. Meilla on 22h junamatka edessa istumapaikoilla. Iina-Maija on eka joka poistuu ryhmastamme huomenna, mutta naemme viela Guilinissa ennen Iinan matkan jatkamista talla hetkelle Vietnamiin.Majoitutaan taalla aivan tosi hyvassa hostellissa, jossa maksaa 4.6 euroa yo. Hostelli sijaitseen Tianamenin aukion ja Kielletyn kaupungin vieressa hutongalueella, eli pienten kujien varrella. Hostelli on itsessaan pieni "kortteli" sisapihoineen, joissa on nautittu pimeista ja lampimista illoista tayisin rinnoin kylmaksi kayneen Mongolian jalkeen. Lampotila on taalla jotain +25 paikkeilla ja aika sama kuin edellisessa maassa. Eilen paukkasimme noita pakko nahtavyyksia eli aukiota ja kiellettya kaupunkia. Alueet missa on liikkuttu ovat kaikki olleet mega siisteja tassa mittakaavassa, jonka syyksi epailemme vahvasti tulevia suurkisoja, eli kaikki ei ehka olekkaan aivan mataa tassa olympia setissaa... metroverkko ja matkustaminen sujuu taalla tosi napparasti verrattuna ystavaamme venajaan, paastaan 0.2 eurolla minne halutaan:)
Tanaan sitten matkasimme noin 70km paahan kaupungista Kiinan muurille paikallisbussilla. Paadyimme hyvin suosittulle Kiinan muurin patkalle ja onneksemme valitsimme ei niin suositun reitin, joka oli valilla ihan todella jyrkka, mutta sen arvoinen, nuo pari kuvaa varmaan kertoo jo jotain! Muuri kiemurteli kuin lohikaarmeen selka pitkin jyrkkia vuoria, wau, olin myyty.
Nyt murtui myos epatoivoinen mielikuvani kiinalaisesta keittiosta, toistaiseksi kasvisruokaa on loytynyt, jejee ja se on viela hyvaakin! Herkkuja loytyy pikku katukeittiosta ja kun nakee miten ruokaa tehdaan voi valvoa myos ettei sekaan vahingossakaan lipsahda sita kulkukoiran jalkaa.. Kylmat kurkkunuudelit ja muna-ruohosipulileipa oli namia, samoin eilinen loytamamme ruokamesta (kuva alla tai ylla) oli mainio, saimme korit kateen ja ei kun valikoimaan mita halutaan sitten uppokeittattaa kokilla, tulista mutta hyvaa, olen tyytyvainen.
No mutta saimme kuvia ladattua vahemmalla maaralla harmaita hiuksia kuin viimeksi. Tuossa on se ruokailukuva ja kiinanmuuri iina ja sitten kun nuo paikalliset meita on jo monesti ihmetelleet ja ottaneet kuvia, niin bongatkaa yksi kuvasta, sit sami pojottaa tossa maoseleumin edessa, vai oliko toi edes se? kuka tietaa, moido!






1 kommentti:
vitsi miten siistiä teillä teillä! luin just kerralla kaikki blogimerkinnät, ihan mahtavaa varmasti ollut. hemmetti kun käy kateeksi.
ps. reeta juu ei tuo ollut se mausoleumi, se maon kroppa on siellä keskellä tiananmeniä sellaisessa isossa talossa :) suosittelen vilkaisemista, ei maksa mitään ja ruumis tuo kämppään kivan tunnelman.
Lähetä kommentti